Méthodes de rendu à base de vidéos et applications à la réalité Virtuelle. (Video-Based Rendering and Virtual Reality)

نویسنده

  • Vincent Nozick
چکیده

Given a set images of the same scene, the goal of video-based rendering methods is tocompute new views of this scene from new viewpoints.In this thesis,we focus on the Plane Sweep method. This method divides space in parallelplanes and each point of each plane is processed independently in order to know if it lies onthe surface of an object of the scene.Our main contribution concerns Plane Sweep adaptations that handle partial occlusions anddecrease the constraints on the position of the virtual camera. We also propose an adaptationof the Plane Sweep to stereoscopic rendering with low additional computation time. Finally,we propose a method that removes pseudoscopic movements in a virtual reality application.All these methods reach real-time rendering using shader programs. DISCIPLINE : Informatique MOTS CLES : Rendu à base de vidéos, reconstruction, vision par ordinateur, temps réel. INTITULE ET ADRESSE DE L’U.F.R.OU DU LABORATOIRE :UFR arts et technologies,Equipe SISAR,6 cours du Danube,77 700, Serris, France.tel-00733470,version1-18Sep2012

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

ثبت نام

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

Elan vital chez Bergson

La Philosphie de Bergson vise la vie spirituelle, le spiritualisme, la joie, l’appétit et le changement perpétuel de la réalité. En conséquence las trios notions de la durée, de la mémoire et de l’élan vital constituent la réalité de la vie dans son cheminement et dans son progrès. L’ensemble de ces notions fondamentales décèle la contenu de la vie, et dégage la réalité de ses rigidités de l’au...

متن کامل

Image-Based Rendering from a Single Image

In this report, we present a new method to recover an approximation of the bidirectional re ectance distribution function (BRDF) of the surfaces present in a real scene. This is done from a single photograph and a 3D geometric model of the scene. The result is a full model of the re ectance properties of all surfaces, which can be rendered under novel illumination conditions, with, for example,...

متن کامل

فایل کامل مجلّه مطالعات زبان فرانسه دو فصلنامه علمی پژوهشی زبان فرانسه دانشکده زبانهای خارجی دانشگاه اصفهان

Tâ ÇÉÅ wx W|xâ Revue des Études de la Langue Française Revue semestrielle de la Faculté des Langues Étrangères de l'Université d'Ispahan Cinquième année, N° 8 Printemps-Eté 2013, ISSN 2008- 6571 ISSN électronique 2322-469X Cette revue est indexée dans: Ulrichsweb: global serials directory http://ulrichsweb.serialssolutions.com Doaj: Directory of Open Access Journals http://www.doaj.org ...

متن کامل

Soundtracks for Computer Animation : Sound Rendering in Dynamic Environments with Occlusions

With the development of virtual reality systems and multi-modal simulations, soundtrack generation is becoming a significant issue in computer graphics. In the context of computer generated animation, many more parameters than the sole object geometry as well as specific events can be used to generate, control and render a soundtrack that fits the object motions. Producing a convincing soundtra...

متن کامل

Jerry Tessendorf Principal Graphics Scientist Rhythm & Hues Rapporteur

Video games and visual effects are always in the need for more realistic images of natural scenes, including clouds. Traditional computer graphics methods involve high amounts of memory and computing resources which currently limits their realism and speed. In this thesis we propose new approaches for the realistic rendering of clouds in realtime. These goals are achieved using a methodology re...

متن کامل

ذخیره در منابع من


  با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

ثبت نام

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

عنوان ژورنال:

دوره   شماره 

صفحات  -

تاریخ انتشار 2006